https://member.decathlon.com.kw

Product Colors and Sizes

Special product, translation missing: en-AE.product_tile.flags.innovation Special product, translation missing: en-AE.product_tile.flags.new_release Special product, Sale End series Personalize me Eco-design

Cold Weather Cycling Leg Warmers

Sale price: 7.000 KD Regular price:
Color: Choose a color
Size: Select a size
Sale price: 7.000 KD Regular price:
Model: 8517197

Product Features

A photo of the Cold Weather Cycling Leg Warmers in use

Cold Weather Cycling Leg Warmers : Developed and tested by our engineers for cold temperatures, these leg warmers are ideal when cycling shorts aren't quite enough.

The ideal compromise for mid-season, the technical fabric of these seamless leg warmers perfectly adjusts to fit your body shape for a second-skin effect.

Warmth

Increases thermal comfort at the beginning of a ride in cool weather.

Anatomic design

Very thin, stretch-knit fabric.

Breathability

Highly breathable, quick-drying fabric.

Product Lifestyle Image gallery

Image gallery







[[contextphoto]] 





[[contextphoto]] 





[[contextphoto]] 





[[contextphoto]]

Product Reviews

Skip to reviews AR en
213 reviews






Cold Weather Cycling Leg Warmers
Filtered by translation missing: en-AE.product.reviews Loading reviews…
Leg Warmers

Cheap & cheerful but they do the job. Only used a couple of times so far but no complaints.

icon-circle-checkmark Verified purchase
Ok

They feel quite nice against my skin and do keep the cold out but the right leg doesn't stay up. I ride with them in 5 degree Celsius and the legs were nice and toasty, well worth the £8 I got them for.

icon-circle-checkmark Verified purchase
Leg Warmers

Only item I’ve returned to Decathlon. Looked good, wore them for less than 2 miles and they started to come down.

Van Rysel leg warmers

Nice & warm. Good price

icon-circle-checkmark Verified purchase
Cycling leg warmers not functional

These don't stay up up so I took them back and was given a refund.

icon-circle-checkmark Verified purchase

Hello. Sorry to hear these leg warmers didn't work out for you and I'm glad you used our 365 day returns policy. We hope to see you again in store soon!


MICHAEL, Road Cycling Leader, DECATHLON UK

11/5/2019
Leg warmers

Very good quality, great for cold mornings in the spring and autumn. Maybe not for winter conditions.

icon-circle-checkmark Verified purchase
Nepoužitelné.

Návleky vypadají v zataveném sáčku v obchodě sice OK, ale.... Díky tomu, že na vnitřní straně nemají potřebné silikonové pásky, které se k tělu chtě-nechtě "přisají", sjíždí z nohou ještě než na kolo vůbec nasednete! Čili NEKUPOVAT! (Jedině, že byste chtěli hřejivé chrániče kotníků). ALE: dávám 5 hvězdiček za komunikaci a pozitivní vyřízení reklamace tohoto zboží včera v Decthl. v Olomouci, slečna mi vysvtělila, že standardně takto reklamovat zboží nelze, protože na něm není vada, ale jako "obchodní gesto" mi byly peníze vráceny. Decathlonu doporučuji tyto návleky vyzkoušet na sobě, opravdu fungují zcela neuspokojivě.

Dobrý den, Jano,


děkujeme za Váš čas věnovaný recenzi tohoto produktu. Každá zkušenost je velmi cenná a pomáhá nám s vývojem nových modelů.


Vámi zakoupené návleky opravdu silikonový pásek nemají. Tuto skutečnost uvádíme i v popisu produktu. Bohužel ač nás to velice mrzí, může tak u některých zákazníků docházet ke sklouzávání. Pokud bude nespokojenost našich zákazníků s tímto produktem stále stoupat, věříme že bude stažen z prodeje a dojde k jeho inovaci.


Momentálně máme v nabídce dvoje cyklistické návleky se silikonovými páskami, a to - CYKLISTICKÉ NÁVLEKY NA NOHY DO CHLADNÉHO POČASÍ VAN RYSEL CHRÁNIČE KOLEN DO CHLADNÉHO POČASÍ VAN RYSEL.


S láskou ke sportu,


Karolína

12/21/2020
dobré

když se na to přidá další vrstva oblečení, tak padají

icon-circle-checkmark Verified purchase
Super

Super

icon-circle-checkmark Verified purchase
Nedrží na noze

V úterý pojedu navleky vrátit , jsou nepoužitelný

Dobrý den, Barboro,


děkujeme za Váš čas věnovaný recenzi tohoto produktu. Každá zkušenost je velmi cenná a pomáhá nám s vývojem nových modelů.


Chápeme, že ne každý produkt vyhovuje všem naším zákazníkům. Z těchto důvodů máte vždy 90 denní bezplatnou lhůtu na vrácení pouze vyzkoušeného zboží. Věříme, že vrácení proběhlo bez problému a s dalším nákupem u nás již budete spokojenější.


S láskou ke sportu,


Karolína

10/1/2020
nedrží - padají

Za krátkou dobu je máte pod koleny. Hodilo by se nějaké uchycení zevnitř ke kraťasům

Dobrý den, Petře,


děkujeme za Váš čas věnovaný recenzi cyklistických návleků. Každá zkušenost je velmi cenná a pomáhá nám s vývojem nových modelů.


Chápeme, že ne každý produkt vyhovuje všem naším zákazníkům. Z těchto důvodů máte vždy 90 denní bezplatnou lhůtu na vrácení pouze vyzkoušeného zboží. 


Pokud jste vybral špatnou velikost, neváhejte produkt vyměnit na libovolné prodejně Decathlon. 


S láskou ke sportu,


Barbora

8/10/2020
Vůbec nedrží a do půl hodiny se shrnou.

Viz výše. Chybí tam nějaký silikonový proužek a nebo nějaká jiná vychytávka, která je udrží na místě. I Lidlovske návleky jsou lepší. Budu vracet v rámci reklamace.

icon-circle-checkmark Verified purchase

Dobrý den, Evo,


děkujeme za Váš čas věnovaný recenzi tohoto produktu. Každá zkušenost je velmi cenná a pomáhá nám s vývojem nových modelů.


Vámi zakoupené návleky bohužel zatím silikonový pásek nemají. Tuto skutečnost uvádíme i v popisu produktu. Bohužel ač nás to velice mrzí, může tak u některých zákazníků docházek ke sklouzávání či rolování. Pokud bude nespokojenost našich zákazníků s tímto produktem stále stoupat, věříme že bude stažen z prodeje a dojde k jeho inovaci.


Momentálně máme v nabídce dvoje cyklistické návleky se silikonovými páskami, a to - CYKLISTICKÉ NÁVLEKY NA NOHY DO CHLADNÉHO POČASÍ VAN RYSEL a CHRÁNIČE KOLEN DO CHLADNÉHO POČASÍ VAN RYSEL.


S láskou ke sportu,


Karolína

9/16/2020
Nedrží

Sháněl jsem bezúspěšné návleky na kolena, tak jsem jako nouzovou variantu vzal tyto navleky. Oblékl jsem pohodlně jen velikost M-L, ale ve výsledku jsem nespokojen. Návleky by potřebovaly silnější gumu, za chůze i jízdy se velmi rychle stáhnou.

Dobrý den, Milane,


děkujeme za Váš čas, který jste věnoval recenzi tohoto produktu.


Chápeme, že ne produkt vyhovuje všem. Z těchto důvodů máte vždy 90 denní bezplatnou lhůtu na vrácení pouze vyzkoušeného zboží. Pokud se však ve Vašem případě jedná o vadný kus, neváhejte produkt vyměnit za jinou velikost či vrátit na libovolné prodejně Decathlon.


Za způsobené komplikace se velice omlouváme.


S láskou ke sportu,


Karolína

10/15/2019
Enttäuschend

Sie rutschen vom ersten Mal an. Habe alles ausprobiert. Meine Verbesserungsvorschläge: • Decathlon: Verkauf einstellen. Sie ruinieren ihren Ruf. • Kunde: Kaufen SIe andere.

Hallo Peter,


vielen Dank, dass du dir die Zeit genommen hast, um deine Erfahrung mit uns zu den Fahrradbeinlingen seamless für kaltes Wetter von Van Rysel zu teilen.


Es ist natürlich sehr ärgerlich, dass du mit der Funktionalität nicht zufrieden bist. Wir geben deine Anregung gerne an unsere Passion BrandVan Rysel weiter, denn das hilft uns, unsere Produkte stetig zu verbessern.


Als MyDECATHLON Mitglied hast du die Möglichkeit, Produkte, mit denen du nicht zufrieden bist, 90 Tage in einer unserer Filialen oder über den Onlineshop zu retournieren.


Solltest du weitere Fragen haben, steht dir unser Serviceteam (service[at]decathlon.de) jederzeit zur Verfügung.


Wir hoffen, dich in Zukunft wieder von unseren Produkten überzeugen zu können und wünschen dir noch einen schönen Tag.


Mit sportlichen Grüßen

Frederic

Team DECATHLON

2/10/2021
Beinlinge rutschen

Die Beinlinge halten nur ein paar Schritte, dann rutschen sie schon. Hatte sie zum Wandern gekauft, keine Empfehlung. Kauft die anderen mit dem Fleece innen und Gummi , die halten gut.

Hallo Sabrina,


vielen Dank, dass du dir die Zeit genommen hast, um deine Erfahrung mit uns zu den Fahrradbeinlingen seamless für kaltes Wetter von Van Rysel zu teilen.


Wir werden dein Feedback an den zuständigen Produktmanager weitergeben. Wir arbeiten an einer kontinuierlichen Verbesserung unserer Produkte und dabei ist uns das Feedback unserer Kunden besonders wichtig.


Solltest du weitere Fragen haben, steht dir unser Serviceteam (service[at]decathlon.de) jederzeit zur Verfügung.


Wir hoffen, dich in Zukunft wieder von unseren Produkten überzeugen zu können und wünschen dir noch einen schönen Tag.


Mit sportlichen Grüßen

Frederic

Team DECATHLON

2/3/2021
Skip to reviews

Additional Product informations

Composition

Main fabric

  • 7% Elasthane
  • 93% Polyamide

Product warmth

A product's ability to offer protection from the cold. It depends on the material's thermal resistance and how much air can pass through it. The higher its thermal resistance, the more the product retains the heat produced by the body while cycling.

Breathability

To determine whether a fabric is breathable, we measure its evaporative resistance (test based on standard ISO 11092).The lower its resistance, the more the fabric will let water vapour produced by the body escape, and therefore the more breathable it is.For example: RET < 9 = extremely breathable fabric

Care tips

Machine wash at 30°C. Synthetic programme. Turn the garment inside out. Use minimal laundry detergent. Do not add softener. Line dry in a warm, ventilated area. Do not tumble dry. Do not dry clean. Do not bleach. Do not place on a heater to dry.

Product tests

Our team of product designers based at the B'Twin Village in Lille is continuously working to make cycling more comfortable for our users. Our obsession is to create products that meet the specific cycling needs of our users and eliminate hindrances to a good cycling experience.We then test our products in the field, as we are convinced that only by subjecting them to real world conditions, like the ones you experience on your bike, can we continuously improve our products.

Additional Recently viewed

 

Size Guide Visual